SELAMAT DATANG
mungkin tak gah tapi SB tetap ada sejarah...

Khamis, 14 November 2013

SETAHUN BERLALU...

Salam 1Bahagia,

Ah, setahun persekolahan 2013 tiba ke penghujungnya. Pantas amat masa berlalu, sesaat pun tidak menunggu kita. Terasa banyaknya lagi yang masih belum disempurnakan...

Kepada calon SPM, perjuangan belum selesai. Hadapilah dengan kesungguhan untuk mencapai yang terbaik untuk diri sendiri, ibu bapa dan keluarga, guru-guru dan sekolah. Semua takkan putus mengirim doa buat anda, mengharap kecemerlangan mampu anda gapai... motto sekolah kita kan "Marilah Menuju Kejayaan"... ayuh, jadikanlah realiti. Bayangkan kebahagian, kegembiraan dan kebanggaan bila usaha bertahun-tahun membuahkan kejayaan..

Kepada murid-murid lain, pastilah ingin berpuas-puas bercuti. Tentulah tak siapapun ingin menghalang anda. Bagaimanapun, janganlah sampai lupa hakikat tahun hadapan akan lebih mencabar. Bercutilah, tapi buku-buku teks yang dibekalkan jenguk-jenguklah. Semak tajuk-tajuk yang akan dipelajari, cuba soalan-soalan yang diberi. Semoga anda lebih bersedia, lebih bersemangat dan lebih yakin menghadapi 2014. Dalam bergembira bercuti, jagalah keselamatan dan kesihatan. Mudah-mudahan kita jumpa lagi pada 31 Disember 2014... ingat, itulah tarikh pendaftaran untuk bersekolah semula tahun hadapan. Jangan lupa ya pesanan Pengetua, pendaftaran mesti dibuat oleh penjaga anda kerana anda masih bawah umur.. ingatkan ibu bapa atau siapa juga penjaga anda, hadirkan diri untuk serahkan anda kepada pihak sekolah untuk memdidik anda sebaik mungkin. Mudah-mudahan kejayaan milik kita..

Kepada para guru, cuti yang datang menggembirakan tetapi pasti bayangan tugas tidak membenarkan cuti itu dinikmati sepenuhnya untuk kesenangan diri sendiri dan keluarga. Ramai guru menyadari, untuk menyempurnakan tugas, cuti hanya untuk sekadar melepas lelah dan memenuhi tanggungjawab kepada keluarga. Penuh diminda memikirkan untuk menambahbaik keupayyaan diri sendiri, demi kesempurnaan tugas. Walaupun kesempurnaan bukan milik manusia, tetapi berusaha mencapainya adalah tanggungjawab.

Elok kita ruangkan masa merenung prestasi diri sendiri. Kemudian kita cari ikhtiar memperbaiki mana yang rosak, menambah mana yang kurang, menampung mana yang tiris. Semoga tahun hadapan kita lebih mampu, lebih upaya dan lebih bertenaga. Semogalah segala 'hutang' tanggungjawab dapat kita langsaikan sebelum tiba di penghujung garisan perkhidmatan. Kata-kata keramat ini, yang sering disebut Hjh Fauziah Harith, bekas Pengetua kita, elok kita ingat selalu, 'BIAR TERLEBIH KERJA, DARIPADA TERLEBIH GAJI'. Amat bermakna, kan?

Apa-apapun, SELAMAT BERCUTI dan bergembira, menunggu tahun 2014 yang bakal tiba...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kami menghargai kunjungan anda. Sila tinggalkan jejak di sini.